Shark Bay - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu Shark Bay - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu

Shark Bay

Door: familieLansink

Blijf op de hoogte en volg elly

10 Augustus 2010 | Australië, Monkey Mia

We namen mooi de tijd met wakker worden en ontbijten. Toen iedereen zover was gingen we Carnarvon in om boodschappen te doen en te internetten. We konden even mooi onze verhalen en foto’s kwijt op onze site en iedereen had weer even de mogelijkheid om zijn mail te checken. Na het internetten hebben we aan het water van de haven geluncht voor we doorreden richting Shark Bay. We waren niet van plan ver te rijden, maar toen we eenmaal onderweg waren ging het vrij vlot en hebben we toch aardig wat kilometers gemaakt. We stopten zo’n 25 km voor Denham op een bushcamping aan de zee. We hebben hier weer genoten van een mooie zonsondergang, maar toen de zon eenmaal onder was werd het wel snel te koud om nog buiten te blijven zitten. Iedereen kroop al gauw het bed in.

We stonden vroeg op, omdat we eigenlijk naar het voeren van de dolfijnen wilden gaan in Monkey Mia. We waren hier echter te laat voor dus besloten we maar een natuurwandeling te maken. Er was een walking trail vanaf het visitor center in Monkey Mia. Hier liep je de heuvel op en liep je van het witte zand aan zee, het rode zand in. Er waren hier overal sporen te zien van kangoeroes, emu’s, hagedissen, slangen en andere dieren die er allemaal zitten. Pap en Robbert waren al vooruit gelopen toen we een heel aparte dikke hagedis zagen. Hij had nauwelijks een staart en een dikke kop waar steeds een blauwe tong uit kwam steken. Hij schoof heel sloom door het zand tot hij onder een struik in de schaduw bleef zitten. We konden hem van hier mooi observeren. We liepen door en bereikten op een gegeven moment het strand weer. Er was hier een kleine lagune gevormd door zandbanken in zee. De zandbanken zaten vol meeuwen, pelikanen en andere vogels. We zaten hier even naar te kijken toen we een paar dolfijnen zagen zwemmen langs de zandbanken. Lianne en mam renden er al snel op af, maar ze waren te laat. We zijn om de lagune heen gelopen en door het water naar de zandbanken gelopen waar we de dolfijnen hadden gezien. Toen we daar stonden kwam de dolfijnen weer terug zwemmen. Het waren er een stuk of 7, waaronder een moeder met een jong. Ze zwommen op nog geen 2 meter uit de kant waar het water heel ondiep was. Je kon ze dus mooi, heel rustig langs zien zwemmen. Het was echt een heel indrukwekkend gezicht!

Na de wandeling hebben we ons lekker opgefrist bij het Monkey Mia Resort voor we weer terug gingen richting het zuiden. In Denham hebben we nog even getankt en boodschappen gedaan. Voordat we Denham weer uitreden zijn we nog even naar een fish factory gegaan om verse vis te halen. Hier hebben we vis en inktvis gekocht. We reden weer terug richting het zuiden tot aan Eagle Bluff. Hier is een boardwalk aangelegd boven over de klif heen waar je op de zee kunt kijken. Je zou hier goed haaien, mantaroggen en zeekoeien kunnen spotten, maar helaas zitten die er bijna alleen in de zomer. Het water is nu te koud. Als je weer van de heuvel omlaag rijdt kom je bij een bushcamping aan het strand uit. Hier hebben we vanavond de camper neer gezet en lekker gegeten. Iedereen ligt al in bed en ik kruip er nu ook in lekker in, want het wordt nu wel koud!

Weltrusten!