Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu

Kalbarri

Door: familieLansink

Blijf op de hoogte en volg elly

11 Augustus 2010 | Australië, Kalbarri

We zijn verder gereden naar Shell Beach. Dit is een wit strand met op sommige plaatsen een 10 meter dikke schelpenlaag. Daarna naar Hamelin Pool waar je stromatolieten kunt zien. De kinderen vonden er niet zoveel aan maar wij vonden het toch wel bijzonder om de oudste levensvorm op aarde te zien. Het lijken net en soort rotsen die tot net onder de zeespiegel leven.

Daarna op weg naar Kalbarri National Park. Vlak voor het park is een Rest Area waar je mooi kunt overnachten. Het is er wel druk voor onze begrippen maar er is ruimte zat én een picknicktafel én een plek voor ons kampvuur (dat hebben we al wel een week niet meer gehad omdat het niet was toegestaan).

Sinds lange tijd hebben we weer een lekker potje gevoetbald. Vanwege Henk’s enkelblessure en de bal die lek was is dit er een tijdje niet van gekomen. We hebben een nieuwe bal gekocht dus kan er weer gevoetbald worden (dat is bij ons een vakantietraditie).

’s Middags voelen we een paar druppels regen en is het wel wat benauwder, waarop Henk zegt: “daar komt niks van hoor” (Je raadt het al, later ’s nachts gaat het toch regenen).

Langs onze kampeerplek staan enkele bomen waarin we felgroene papegaaien ontdekken. Ze strijken neer op de rivieroever en eten daar wat mineralen. Het is een prachtig gezicht. Later zien we nog een pelikaan en een stel zwarte zwanen op ’t water.
Het eten (vis) wordt door Rogier bereid op het kampvuur en er vallen weer enkele druppels.
’s Nachts gaat het inderdaad toch behoorlijk regenen. Het wordt een mooie sopperij. Vandaag rijden we door naar Kalbarri (de stad) en nestelen ons op een camping met wat faciliteiten. We zoeken een supermarkt en een internetcafé.

Deze keer groeten vanuit een regenovergoten Australië!

• 12 Augustus 2010 - 18:59

Marc:

Volgens mij was er sprake van buitenspel.
    Het lezen van de verhalen voelt al als vakantie.
    Veel plezier nog.

• 15 Augustus 2010 - 08:35

Paul En Anne-Marie:

Lieve pioniers,
    prachtige foto's en verslagen van jullie activiteiten en belevenissen, hebben geproost op de verjaardagen en genieten met jullie mee,
    onderweg zijn is mooier dan aankomen!
    liefs Paul en Anne-Marie