Kalbarri naar Geraldton - Reisverslag uit Geraldton, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu Kalbarri naar Geraldton - Reisverslag uit Geraldton, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu

Kalbarri naar Geraldton

Door: familieLansink

Blijf op de hoogte en volg elly

16 Augustus 2010 | Australië, Geraldton

Onderweg vanuit Galena Bridge stoppen we in Kalbarri NP nog even om vanaf een lookout over de Kloof te kijken naar de Murchison River vanaf Hawk’s Head.
In Kalbarri nemen we een camping tegenover het strand. We hebben hier weer stroom, douches etc, dus pure luxe.
We besluiten 2 nachten te blijven omdat ik wat vermoeid ben. Dus even pas op de plaats.
Vanaf de camping hebben we een prachtige wandeling gemaakt langs het strand en langs enkele kliffen naar een uitkijkpunt van waar je prachtig over de woeste zee uitkeek en de golven op de rotsen zag beuken. Als de golven omsloegen zag je een bijzondere kleur blauw in het water die je deed denken aan het blauw dat we wel eens in een gletscher hebben gezien.
De volgende ochtend gingen we naar het pelikaanvoeren maar waarschijnlijk vanwege de stormachtige wind de nacht tevoren geen pelikaan te zien, wel wat meeuwen. Het weer is gelukkig weer wat beter, het regent niet meer en de wind is meest gaan liggen.

’s Middags hebben we golfspullen gehuurd en zijn we gaan golven. Er was een prachtige golfbaan en we hebben ons lekker uit kunnen leven. ’s Avonds op tijd weer slapen.
De volgende ochtend weer naar het pelikaanvoeren. Er was er wel één, die wegging toen ze haar wilden voeren. Het is bijna paartijd en de pelikanen gingen nu liever “ mom and dad things” doen dan dat ze gevoerd werden, werd ons uitgelegd.

De daarop volgende dag zijn we weer verder gereden richting Geraldton. Onderweg stoppen we een paar keer om vanaf de klifkust over zee te kunnen uitkijken en een trail te lopen. Red Bluff, Island Rock en Natural Bridge zijn kliffen die tot de verbeelding spreken. Vanaf ons trail zien we weer een walvis uit het water omhoog springen, een humpback whale die migreert naar het noorden en er kennelijk wel plezier in heeft. Gaaf gezicht, hoor!

Toen we nog iets later vanaf de klif naar beneden keken, zagen we ineens een groep van zo’n 30 dolfijnen direct beneden ons langszwemmen. Ze vormen een rij die lekker surft op de golven, je ziet ze echt net als surfers de golf gebruiken. Een heel bijzonder en prachtig gezicht! We konden ze nog een heel eind blijven volgen en waren diep onder de indruk van dit spektakel. Af en toe zie je er nog weer een paar boven het water uit springen in de groep, geweldig!

We lunchen daarna verderop even in Northampton en we vinden een overnachtingsplek bij Coronation Beach. Een simpele maar prima bush / beach camping. Er zijn pit toilets en douches, maar je moet voor dit laatste wel je eigen douchewater meebrengen. Er loopt vanuit de duinen een trap omhoog naar een boardwalk van waaruit je de oceaan prachtig kunt overzien. Wij beiden lopen naar boven en genieten met volle teugen van het uitzicht. Toen we weer naar beneden liepen kwamen we 2 kids tegen. Het joch van een jaar of vier vroeg met een onvervalst Australische tongval: ‘seen a whale?’ Het woord ‘whale’ wordt door hem langgerekt uitgesproken als: weeeejjl. Geweldig.
Wij geven aan dat we er helaas geen gespot hebben, waarop hij zegt: ‘you should look better.’ Hij had er gisteren wel een gezien. Je begrijpt dat wij dus even met de mond vol tanden staan over zoveel wijsheid.

Vanwege de bewolking is er deze avond even geen mooie sunset, maar het is droog en de temperatuur laat toe dat we gewoon lekker buiten eten. De volgende ochtend kan ik whale watchen vanuit mijn lekker warme bed in de camper, maar ik zie er geen.
De zon schijnt, het is licht bewolkt en een beetje frisjes. Henk heeft al koffie gemaakt en ik krijg ontbijt op bed. Deze dag trekken we uit voor een bezoek aan Geraldton: het Western Australian museum heeft veel info over de Batavia en er staat naast andere interessante zaken ook een metershoge opgezette kangoeroe, een echt joekel. We doen boodschappen en rijden weer 35 km terug naar Coronation Beach omdat dit ons zo goed beviel.
Rogier verzorgt voor ons allen ’s avonds de bbq en we eten weer geweldig.

Alle goeds weer allen!

• 16 Augustus 2010 - 17:19

Marga En Leo:

Eindelijk een reactie van ons zul je wel zeggen. Wij hebben al jullie verhalen gelezen en bewaard om ze nog eens te lezen. Wat hebben jullie veel gezien en ervaren, geweldig om dat te lezen. Hebben jullie wel bijgehouden hoeveel verschillende dieren je gezien hebt? ik hoop dat de walvis niet ontbreekt. Het eind is in zicht van deze geweldige vakantie, blijf genieten tot het eind van dit enorme - en enorm mooie land. Nog heel veel plezier deze laatste week. De resten van de Batavia heb ik in Freemantle museum gezien, interessant om te lezen hoe hij daar is terecht gekomen. Groeten van ons.
    p.s. op het e-mail adres van Elly nog een e-mail van ons.