Zaterdag 30 oktober - Reisverslag uit Moskou, Rusland van elly lansink - WaarBenJij.nu Zaterdag 30 oktober - Reisverslag uit Moskou, Rusland van elly lansink - WaarBenJij.nu

Zaterdag 30 oktober

Door: familieLansink

Blijf op de hoogte en volg elly

30 Oktober 2010 | Rusland, Moskou

De lokatie waar Lianne vandaag haar WK danst, de Crocus Expo, is bereikbaar met de blauwe metrolijn. Rond het centrum zijn alle stations nog uitgevoerd in verschillende kleuren marmer met rijk versierde wandlampen en kroonluchters. Buiten de ringlijn worden de stations gaandeweg moderner en naar het eind van de lijn zijn ze echt modern uitgevoerd. Het blijft een lust voor het oog dat er zoveel aandacht aan de afwerking ervan wordt besteed.
Op de Expo aangekomen blijkt het om een enorm terrein te gaan met verschillende expositiehallen waar de Rai een flink aantal keren in past. Elke hal is uiterst modern van zowel uitstraling als inrichting. Volgens goed Russisch gebruik staat nergens aangegeven waar het dansfestijn zich afspeelt, dus op goed geluk lopen we naar een van de complexen. Zowaar weet iemand van de receptie ons aan te geven dat we in de hal ernaast moeten zijn.
In het goede gebouw staat bij een balie in het Cyrillisch aangegeven dat er Biljetti te koop zijn, maar natuurlijk worden we naar de er tegenover liggende balie verwezen. Daar liggen onze tickets klaar en we kunnen naar binnen. Denken we. Bij de eerste toegang worden we naar een tien meter verderop gelegen ingang in dezelfde glazen wand verwezen, want daar staat de figuur die onze kaarten mag controleren. Dat is weer keurig bureaucratisch geregeld. Eenmaal binnen gaan we op het lawaai af en ja hoor, een levensgroot spandoek dat het om de WK gaat hangt achter de VIP tribune en camera’s staan aan alle kanten.
Lianne en haar team doen het goed in hun optreden: ze stralen plezier en zelfvertrouwen uit, dus voor ons ziet het er goed uit. Met enkele andere ouders begeleiden we hen met gejuich, spandoek en Nederlandse vlag en schreeuwen en klappen hen naar een volgend optreden. Kennelijk is ook de jury onder de indruk, want ze mogen door naar de halve finale!