Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van elly lansink - WaarBenJij.nu Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van elly lansink - WaarBenJij.nu

Toronto

Door: familieLansink

Blijf op de hoogte en volg elly

20 Juli 2012 | Canada, Toronto

Woensdag 18 juli.
We waren alle drie al rond 6 uur wakker vanochtend. Da's niet slecht gezien het tijdsverschil. Daarnaast was het warm ondanks de airco die de hele nacht heeft gedraaid.
Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn op weg gegaan naar de stad. Eerst met de bus, stopt hier voor de deur, naar het metrostation en dan met de metro tot downtown. We dachten dat we al aardig in het centrum waren toen we boven de grond kwamen maar we moesten toch nog wel een eindje lopen. Dat bleek helemaal niet onplezierig want we liepen door het gebied van de universiteit. Een hele wijk op zich met heel veel oude Victoriaanse en kasteelachtige gebouwen, tussen deze gebouwen lagen mooie tuinen/parken. Prachtig om te zien. Soms waren die oude gebouwen verstopt tussen grote moderne glazen gebouwen. Wat een contrast.
Naast de CN-Tower staat het grote Rogers Centre. Een heel groot stadion voor football, soccer en baseball.  Echt iets voor Robbert. We zijn er omheen gelopen en werden erg nieuwsgierig naar de binnenkant. We hebben ergens gevraagd en het bleek dat we bij een restaurant gewoon naar binnen moesten gaan en daar door de grote glaswand in het stadion en op het veld konden kijken. Super groot en indrukwekkend.
Daarna zijn we verder gelopen richting de waterkant, een leuk plekje opgezocht en daar lekker onze broodjes opgegeten.
Helaas konden we niet in het Air Canada Centre de grote ijshockeyhal bekijken omdat daar dezelfde avond een optreden van Enrique Iglesias & Jennifer Lopez zou plaatsvinden. We zijn dus maar doorgelopen langs het Railwaymuseum en de Steamwistle Brewery naar een strandje. Er stonden zowaar ook stoelen en parasols zodat ik lekker even de een dutje kon doen. De kids konden mooi kijken naar alles wat er langs voer en we hadden zicht op het vliegveld dat net voor de stad op een eiland ligt (niet het int. vlieveld). Later heb ik nog een paar blikjes bier gehaald, dat warme weer maakt wel dorstig;) maar Robbert durfde geen bier te drinken, hij is nog geen 21 en alcoholische danken mag je niet in het openbaar drinken. We hadden nog een leeg appelsapflesje bij ons waarin we het hebben overgegoten, smaakte heerlijk!!
Restaurantje opgezocht (kun je soms lang naar zoeken; zijn er niet in het directe centrum), heerlijk gegeten en toen richting hotel. Lekker douchen en
naar bed.

Donderdag 19 juli 2012. Het is wat minder warm, zo'n 23 graden, heerlijk.
Met de metro de stad in. We hebben kaartjes gekocht om de CN-Tower in te kunnen. Met de panoramalift ben je in 58 sec op 346m hoog! Prachtig uitzicht over de stad met al zijn wolkenkrabbers (die vanuit de CN Tower helemaal niet zo hoog lijken), het meer en Toronto Island met het vliegveld. Super spannend om op de glazen vloer te liggen/lopen. Je kijkt steil naar beneden maar ik heb het gedaan!!
Daarna zijn we met de ferry naar Toronto Island gevaren. Het hele eiland is een groot park met tuinen, kinderboerderij, vakantiehuisjes, echt strand met golven en life-guards. We hebben een fiets en een tandem gehuurd om het eiland over te fietsen. Grote hilariteit met die tandem (de geschiedenis herhaald zich; met mijn vader en moeder hebben we dit eens gedaan op Terschelling zo'n 30 jaar geleden). Wat een dag en wat een lol:)
Groetjes van Lianne, Robbert en Elly

We zagen op internet dat het weer in Nederland ook beter wordt; zou ook tijd worden! Geniet ervan allen!

20 juli halen we de camper op en hebben we waarschijnlijk niet meer zo vaak de beschikking over internet omdat we dan meer de natuur opzoeken.

• 20 Juli 2012 - 17:40

Harry:

Hoi Zus, neef en nicht

Degene die dit schrijft heeft absoluut talent. Het leest prettig en je krijgt er beelden bij.
    Rogier en in hebben ons gisteren weer ouderwets zitten ergeren !!
    Nog veel plezier en via ben benieuwd naar de falls.