Niagara falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van elly lansink - WaarBenJij.nu Niagara falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van elly lansink - WaarBenJij.nu

Niagara falls

Door: familieLansink

Blijf op de hoogte en volg elly

22 Juli 2012 | Canada, Niagara Falls

Vrijdag 20 juli.
Om 12 uur werden we opgehaald van het hotel en naar de camperverhuur gebracht. De camper stond klaar. Na een uitgebreide uitleg en check konden we beginnen met inrichten. De lege koffers konden we achterlaten en ook een volle met spullen van Robbert die hij na de vakantie nodig heeft in Kamloops. Toen op naar de Walmart.  Gelukkig had ik voor de vakantie al een boodschappenlijstje gemaakt omdat je anders zo doelloos in zo'n grote supermarkt rondloopt en dan nog de belangrijkste dingen vergeet.  Maar waar was dat lijstje ook al weer? Nergens te vinden. Gelukkig stond het nog in de mail op mijn telefoon, da's dan wel weer handig:)
Volle kar boodschappen, alles wordt voor je in zakken gepakt dus afvalzakken hebben ook voldoende, en op de parkeerplaats alles in de kastjes en koelkast gepakt. Klaar om echt te vertrekken.
Het rijden met de camper gaat prima. Wel heel veel stoplichten, bijna bij elke kruising! Druk verkeer (spits) dus we hebben relatief lang gereden over zo'n 50 km. De Provincial Park camping (nog steeds in Toronto!) was weer als vanouds; mooi plekje tussen bomen en wildernis met kampvuur en picknicktafel. We hebben een makkelijk maaltijd gemaakt, lekker douchen en slapen; het was inmiddels ook al donker. Heerlijk, er gaat toch niks boven je eigen (tijdelijke) huisje.

Zaterdag 21 juli
Allemaal lekker uitgeslapen. het zonnetje schijnt en we ontbijten lekker buiten. Rustig de spullen ingepakt en op weg naar Niagara Falls.
Wat een ervaring! Je rijdt met je camper over 4-6 baans wegen (x2 rijrichtingen dus) WAUW, kan gewoon niet geloven dat ik dat doe.
Op de camping aangekomen gaan we lekker eerst even lunchen. We maken soep en hotdogs. De picknicktafel wordt onder de luifel van de camper geschoven zodat we lekker in de schaduw zitten. Tafels gedekt en pannen erop. Ik zit als tegenwicht tegenover Lianne en Robbert. Toen ging ik opstaan om water te halen, zonder ergens bij na te denken...ging net goed! Lianne gillen..
We dachten dat we zo van de camping naar de Falls konden lopen (leek op de kaart maar 1 rechte weg downtown) maar is toch al gauw 20 min met een shuttlebus. Ja, alles is hier groter.
Voordat we bij de Falls aankomen rijden we  door het centrum van de stad. Wat een kermis, je kijkt je ogen uit. Doet me haast denken aan The Strip in Las Vegas. Wat een toeristisch gebeuren zeg.
Maar de watervallen zijn puur natuur en dat is toch wel een heel spectaculair schouwspel. Prachtig om te zien hoe het water op de rotsen stort en een dikke vage mist opspat die zelfs weer hoog boven de rand van de waterval opstijgt. We hebben een wandeling gemaakt zodat we  eerst uitzicht hadden op de linker waterval en later op de Horseshoe. Bij de horseshoe loop je langs de bovenkant van de waterval en zie je het water verdwijnen over de rand. Prachtig natuurverschijnsel. Als het water los komt van de rotsen kijk je er ook heel mooi blauw/groen in. Heel bijzondere kleur.
's Avonds zijn we nog weer even naar de lichtshow gaan kijken bij de watervallen. De watervallen worden dan met verschillende kleuren licht beschenen, het ziet er heel mysterieus en sprookjesachtig uit maar hoort eigenlijk niet bij zo'n schitterend natuurverschijnsel vinden wij.
We hebben nu allemaal heel erg zin om de echte natuur in te trekken en de drukte van de steden achter ons te laten.

• 22 Juli 2012 - 21:06

Margriet:

Ha Elly en kids,
    Leuk om te lezen, jullie verslagen: bijzondere ervaringen en huiselijke beslommeringen, een mooie mix! En zie maar dat je je wel redt met de camper, goed hoor! Geniet er nog van saampjes en meer foto's zijn ook welkom ;p

• 23 Juli 2012 - 11:13

Marja:

hey Elly,
    wat knap dat je rijd met dat grote gevaarte, maar zo te lezen is het de moeite waard!

lfs. Marja