Weerzien met Lianne - Reisverslag uit Perth, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu Weerzien met Lianne - Reisverslag uit Perth, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu

Weerzien met Lianne

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg elly

05 Januari 2019 | Australië, Perth

Australie 2018-2019

Nou, eindelijk komt het er eens van om wat op papier te zetten. We zijn inmiddels 2 weken op weg.

Na een voorspoedige vlucht via Dubai zijn we in Perth aangekomen vrijdag de 21e ’s avonds om half 6. De bagage was er ook direct. dus met de Uber naar de Airbnb. We werden aller hartelijkst ontvangen door Valerie en Grant. Met hen onze plannen doorgenomen, tips gekregen en gewoon gezellig gekletst. Lianne zou na 12 uur aankomen maar appte al dat haar vlucht vertraging had wegens het slechte weer. Ze zou zelf rond 1.00 uur naar de Airbnb komen die nacht. Het liep niet allemaal zoals we ons voorgesteld hadden om haar weer te zien. Later appte ze dat haar vlucht was uitgesteld naar de volgende ochtend 7 uur. Dat was balen, ze moest dus op het vliegveld blijven wachten die nacht. Ben je eindelijk in Australië dan wil je niet meer wachten om haar weer te zien! Maar het was niet anders helaas. Wij zijn maar gaan slapen en zouden haar dan de volgende ochtend opwachten bij de luchthaven. Pffff kats verslapen…Henk werd om half 11 wakker en maakte mij gelijk ook wakker. Lianne was waarschijnlijk al geland. Valerie maakte snel een ontbijt voor ons en daarna bracht Grant ons naar de luchthaven. Lianne stond al op de afgesproken plek te wachten in de brandende zon. Het was die dag 39 graden. We zagen haar staan maar waren op de verkeerde rijbaan, ik de auto uit en naar haar toe. Zij had ons nog niet gezien, ik omhelsde haar van achteren, zij compleet verrast. Wat was ik blij haar weer in mijn armen te kunnen sluiten. Na nog een rondje rijden waren ook Henk en Grant bij ons, kon Henk haar omhelzen en konden we haar bagage inladen. Grant heeft ons toen naar de camperverhuur gebracht, super lief van hem.

De 4x4 stond klaar en na een you tube filmpje te hebben gekeken konden we op stap. De uitleg was wel heel summier. Gelukkig hadden we enige ervaring dus we zijn wel punt voor punt alles nagelopen. Waren er matrassen en slaapzakken bij dat wisten ze niet, nee dus. ‘Slaapzakken bij deze temperatuur?’ Ze lachten ons uit, er zaten toch lakens bij….wij stonden er op om ook slaapzakken en een extra matras voor Lianne er bij te krijgen. Dat was allemaal geen probleem.
Die 1e nacht in de Perth Hills koelde het al aardig af en waren we maar wat blij dat we er dekbedden bij hadden.

De 4x4 met tent op dak was wel anders dan we van onze reis in Zuid Afrika gewend waren. Het is allemaal minder overzichtelijk, geen mooie lades achterin maar een paar plastic boxen waar bestek en borden in liggen te rammelen. Voor de boodschappen moesten we zelf nog opbergruimte regelen. Even wennen allemaal maar nu kunnen we (Lianne en Elly) in recordtijd de tent opzetten en afbreken;)

In de Perth Hills hadden we een rustige bushcamping aan een meer (Leschenaultia). Lekker eerste dagen rustig bijkomen samen, wennen aan de warmte en het tijdsverschil.

Via Fremantle zijn we doorgereden, langs de kust, naar Martins Tank, een bushcamping op een schiereiland. Een heerlijke plek. 1e kerstdag werden we door de camp host gevraagd of we ook zin hadden om op de gemeenschappelijke camp kitchen te komen voor een kerstsamenzijn. Zelf wat te drinken meenemen etc…daar zijn we dus maar even bij aangesloten. We waren met zo’n 8 personen incl de camp host en zijn vrouw. Een man, Peter genaamd, konden we eerst niet verstaan, zooo ontzettend Australisch knauwde hij. Gelukkig past hij zijn uitspraak aan toen hij doorkreeg dat we hem niet goed konden volgen. Na een tijdje kwam de vrouw van de camp host met allerlei eten aan zetten voor een heus lunchbuffet en we MOESTEN er gewoon aan meedoen, er was meer dan voldoende, zei ze. Onverwacht hadden we hierdoor een heel gezellige eerste kerstdag.
De 2e Kerstdag heb ik voor het eerst weer in de oceaan gezwommen bij Preston Beach. Heerlijke golven en heel helder water.

De volgende plek lag meer landinwaarts bij Potter’s Gorge. Ook mooi gelegen aan een meer en heerlijk rustig.Inmiddels was het al lang niet meer zo heet en konden we ’s nachts wel 2 dekbedden over. Overdag was het wel 20-25 graden. Dus lekker aangenaam.
Daarna een overnachting bij Peaceful Park, bij een afgelegen huis met veel grond erbij. Daar mochten we een plekje uitzoeken. Er stonden een stuk of 5 campers verspreid over het land. ’S Avonds nog even rondgelopen om kangoeroes te spotten maar we zagen alleen sporen geen kangoeroes. Toen we weer bij de auto kwamen hoorden we ze aankomen en sprongen ze langs ons heen de weide op. Prachtig!

De volgende dag verder richting Margaret River. We hebben voor 5 nachten een bushcamping gereserveerd bij Conto. Op loopafstand van het strand. Lianne is hier vorig jaar ook geweest en kon deze camping aanbevelen. Het was een prachtige plaats in de natuur. Van hier uit hebben we dagtochten gemaakt naar o.a. Cape Naturaliste in het noorden van dit NP, wine tasting, chocolate tasting, over onverharde wegen door het Karriwoud (reusachtige eucalyptussen) met allerlei soorten wilde orchideeën, Hamelin beach (iets zuidelijker), Cape Leeuwin (in het zuidelijke deel) en hebben Lianne en ik een paar grotten bezocht. De 2e grot die we bezochten, Giant Cave, mocht je zelf verkennen met een helm op en een zaklantaarn. In de grot was geen elektriciteit. Je moest dus echt zelf je weg vinden en over smalle laddertjes, langs kettingen, en door smalle gangetjes klauteren. Een hele belevenis. En donker en stil dat het was! Je zag geen hand voor ogen en je hoorde je bloed door je oren suizen. Een heel bijzondere ervaring! We waren ook echt maar met z’n 2-en in dit grottenstelsel. Henk is die dag een deel van het 135 km lange Cape to Cape trail gaan lopen, 20 km over de rosten en langs strandjes.

2 jan 2019 zijn we langzamerhand weer in de richting van Perth gegaan. Overnachting in Busselton aan het strand. Uitgewaaid aan de boulevard en met een drankje genoten van het uitzicht op zee en de bijna 2 km lange jetty. Lekker uit eten geweest bij Al Forno, Lianne heeft ons getrakteerd.
Daarna weer het binnenland in naar Marrinup. Overnachting ver in de bush tussen de Eucalyptusbomen.

Hartelijke groeten,
Lianne, Henk en Elly

• 06 Januari 2019 - 05:31

Kamphuis:

Blijf genieten op deze ontdekkingstocht van en met elkaar, een mooi begin in 2019..✨✨✨

• 06 Januari 2019 - 07:01

Marian De Weger:

Leuk om jullie weer te volgen op deze zeer zeker prachtige reis. Ervan genieten zal zeker gaan!

• 06 Januari 2019 - 08:25

Irma Sanderink:

Met veel plezier volgen wij jullie weer in het geweldige Australië
    Veel quality time samen !!

• 06 Januari 2019 - 09:51

Harry Olde Keizer:

Leuk weer op deze manier van jullie te horen. Geniet er samen van!

• 06 Januari 2019 - 11:46

Joke:

Hallo familie Lansink, mooi verhaal geniet er van

• 06 Januari 2019 - 15:23

Margriet :

Wat een bijzondere manier om elkaar weer te zien en samen de feestdagen te vieren! Leuk om het zo een beetje mee te beleven, dankjewel voor het verhaal en de foto's

• 06 Januari 2019 - 19:51

Wendy En Marc:

Een heel gezellig 2019 en geniet ze daar!!

• 07 Januari 2019 - 11:08

Wilfried Haarman:

Allereerste een gelukkig en gezond 2019 allemaal. Goed verhaal en mooie foto's. Ik zie dat jullie een geweldige tijd hebben daar. Geniet van de momenten die nog gaan komen.

• 10 Januari 2019 - 10:32

Rene En Martine:

Leuk, dat alles voorspoedig verloopt. Geniet van deze tocht!

• 11 Januari 2019 - 12:27

Martha En Jos Olde Weghuis:

We wensen jullie nog veel plezier!!!!

• 13 Januari 2019 - 12:01

Brigitte Zandhuis-Vogt:

Wat een geweldige ervaring om samen zo van Australië te mogen genieten en wij genieten via dit reisverslag en de foto's met jullie mee!