Aankomst en hartelijk welkom in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu Aankomst en hartelijk welkom in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu

Aankomst en hartelijk welkom in Adelaide

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg elly

28 November 2016 | Australië, Adelaide

24 november 2016: Eindelijk het is zover. Rogier en Merlin brengen ons naar het vliegveld in Dusseldorf. Het afscheid voelt dubbel; we zien er naar uit Lianne weer te zien maar laten ook moeilijk de boys en Merlin achter in Nederland. Tot nu toe maakten we onze reizen samen met alle kids. Maar goed, dat kan niet altijd meer. Ieder gaat zijn eigen weg en heeft zijn eigen werk en zo hoort het ook. We voelen ons erg bevoorrecht dat we met z’n 2-en drie en een halve maand op reis kunnen. En natuurljk kunnen we het niet afwachten om Lianne weer in onze armen te kunnen sluiten.
We hebben een heel voorspoedige vlucht naar Dubai in een heel ruim toestel, de A 380 van Emirates. Vanuit Dubai vliegen we met een Boeing 777 naar Adelaide. We hebben met z’n 2-en 3 plaatsen ter beschikking dus ook hier hebben we mooi de ruimte. We hebben allebei wel aardig wat uurtjes kunnen slapen. Aangekomen in Adelaide nemen we een taxi naar het Air-bnb dat we besproken hadden. Terri, onze gastvrouw, was zelf niet in de gelegenheid om ons op te halen van het vliegtuig vanwege haar werk die avond. De sleutel lag onder de mat dus we konden er in. Een liquor store was om de hoek had ze ons verteld dus na aankomst hebben we even een paar biertjes en een flesje wijn gekocht. Pooh dat was wel even schrikken...de biertjes kosten bijna $ 4 en het wijntje $ 8 (en dat was een aanbieding;).
Bij thuiskomst ontmoetten we Terri. Ze is allervriendelijkst en wijst ons de weg in haar huis. Samen drinken we een wijntje en nemen met haar onze reisplannen door. Ze blijkt als bijbaan te werken bij de Tourist Information en weet dus veel van de omgeving en van de hele wereld eigenlijk ook want ze heeft zelf al heel veel gereisd (meer dan wij;)
Na een voortreffelijke nachtrust halen we de volgende ochtend de camper op. Na de uitleg over van alles en nog wat halen we alvast wat boodschappen voor de komende dagen. Daarna halen we onze spullen op van Terri. Ze is zo vriendelijk ons mee te nemen naar het centrum van Adelaide om ons daar rond te leiden.
Adelaide heeft een totaal rechthoekige opbouw met in het midden (hoe kan het ook anders) Victoria Square en totaal omgeven door aaneengesloten parken. Een daarvan is de botanische tuin, waar je dan ook gratis doorheen mag lopen. Er staan schitterende bomen en planten en het s prachtig onderhouden. Dat geldt overigens voor de hele stad, die erg schoon en vriendelijk is.
Samen drinken we een biertje bij 2KW, een zeer exclusieve club op 8 hoog met een prachtig uitzicht over de stad. Dit hadden we zelf nooit gevonden. Ze vertelt ons over de mogelijkheden om aan het strand een parkeerplaats op te zoeken voor de 1e overnachting. Dat doen we dan ook maar en na een pizza-tje te hebben gehaald genieten we van de prachtige zonsondergang.
Wat overigens opvalt is dat veel mensen die ons passeren, even belangstellend vragen hoe lang we al onderweg zijn en wat onze reisplannen zijn. En sommigen volstaan met een opmerking als: ‘You’ve got the life!’. Kennelijk stralen we wel al rust uit...
Het is heel helder en het koelt al aardig af, te koud om buiten te blijven zitten. We zijn ook al wel aardig moe en kruipen lekker in bed in de camper. De volgende morgen word ik wakker omdat Henk opstaat. Het blijkt al 10 uur te zijn en al uren licht. Meer dan de klok rond geslapen! We gooien de achterdeur van de camper open en kijken zo over zee uit. En het is heerlijk weer! We besluiten nog een dag in deze buurt te blijven, er is een festival (Boeskool is los-achtig) en we nemen onze rust! Een wandeling langs de zee en over de pier waar diverse mensen hun hengel of een net hebben uitgegooid. Er loopt ook een grote pelikaan die we tot op 1,5 m kunnen benaderen. Hij aast op de vangst van de vissers. Ook een zeehond aast daarop vanonder de pier;)
Morgen gaan we verder richting Flinders Ranges, de echte outback in!
Voor eerst onze zeer uitgebreide enthousiaste eerste verhaal, dat zal de komende tijd vast minder uitgebreid worden.
Hartelijke groeten van Henk en Elly

• 28 November 2016 - 08:33

Jannie:

Ooooo,om jaloers op te worden..geniete!!

• 28 November 2016 - 10:38

Ap:

Geniet er maar van. Hier vriest het en wij genieten van jjullie reisverslag

• 28 November 2016 - 11:32

Werner:

Hou op! Hou op! :)

Heel veel plezier daar Henk en Elly!

Werner

• 28 November 2016 - 12:47

Christine:

Hey Elly en Henk

Het eerste verhaal is al prachtig om te lezen.
    Heel veel plezier

• 28 November 2016 - 16:53

Marga & Leo:

Leuk verhaal, fijn dat alles goed is gegaan, lekker blijven genieten.

• 28 November 2016 - 17:58

Wendy Paulissen:

Ja hoor, hier vriest het gewoon...
    Geniet ze en doe Lianne de groetjes!
    Wendy en Marc

• 28 November 2016 - 20:41

Marion:

Hoi jongens, zo de kop is eraf. Deze was om er weer in te komen Elly, ha ha. Fijn dat jullie gelijk een goede start maken. Nog goede tips gekregen voor de rest van de reis? Niet klagen dat je 's avonds niet fijn buiten kan zitten hoor, hier ligt al een fijn laagje ijs op de vijvers en is het zelfs onder t dekbed koud, br br
    Geniet lekker met jullie 2tjes en laat als je kan wat horen.
    Liefs Marion

• 29 November 2016 - 10:05

Marja:

hey Elly en Henk,

wat klinkt dat fantastisch, heerlijk dat klimaat!
    mooi dat jullie zo genieten!
    groetjes Marja

• 02 December 2016 - 08:35

Lianne Lansink:

Groetjes terug Wendy en Marc ;) Klinkt als een top begin paps en mams! Kan niet wachten bij jullie aan te sluiten, al is Nieuw Zeeland ook erg mooi!

• 02 December 2016 - 18:06

Harry En Herma:

Hoi Elly en Henk,

Een mooie start van een mooie rondreis. Heel veel plezier en vooral veel genieten.

Groetjes Harry en Herma