Kununurra - Reisverslag uit Kununurra, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu Kununurra - Reisverslag uit Kununurra, Australië van elly lansink - WaarBenJij.nu

Kununurra

Door: familieLansink

Blijf op de hoogte en volg elly

27 Juli 2010 | Australië, Kununurra

Na weer een klein uur gehobbel over de dirt road om Keep River NP te verlaten en op de Victoria Highway te komen, slaan we rechtsaf naar Kunururra. We passeren de grens, waar we vanwege quarantine rules gecheckt worden op alle fruit en groente die je maar bij je kunt hebben. Alles wat er ook – letterlijk – maar naar ruikt moet worden achtergelaten in Northern Territory om planten- en andere ziekten in Western Australia te voorkomen. De hele camper wordt doorzocht, kastje voor kastje. Naar Kunururra is het nog maar een 40 km, een korte reis dus vandaag. Boodschappen, internet en het boeken van een vlucht over de Bungle Bungles staan onder andere op het programma. We maken er een rustig dagje van met in de middag nog een wandeling in het Mirima NP, een klein park dat net tegen de stad (6000 inwoners) aanligt. Ook daar hebben we weer prachtige foto’s gemaakt en heerlijk gewandeld.

Vanavond gaan we maar eens naar een pizzeria zodat we ook nog wat extra tijd hebben om aan het tijdverschil te wennen (anders wordt het wel heel kort dag ineens). In de loneley planet (onze reisgids) wordt een pizzeria aangeraden waar je lekkere pizza’s kunt eten en je je eigen drank mee kunt brengen. Het adres zoeken we op met Rogier’s navigatiesysteem op zijn telefoon. We komen de straat in en zien een gezellig tentje. Als we naar binnen willen wordt er eerst gekeken naar ons schoeisel. De slippers van Robbert en Lianne waren twijfelachtig. Er wordt een beveiliger bijgehaald die ook nog eens de schoenen bekijkt maar gelukkig worden we toch toegelaten. We zoeken een tafeltje en halen onze flessen en blikjes tevoorschijn. Ho..ho.. daar wordt even een stokje voor gestoken, wederom door de beveiliging. Het was niet toegestaan om je eigen drank mee te nemen. Wij vertelden van de lonely planet etc… maar daar wisten ze niks vanaf. Henk mocht zijn biertje niet verder op drinken, maar hij mocht er ook niet mee naar buiten, want je mag op straat niet drinken. Wat nu? Vraagtekens alom zowel bij de beveiliging als bij ons; de kinderen hadden er al geen zin meer in om hier nog wat te gaan eten. Toen kwam er iemand op het idee om te vragen of we wel in Valentine’s Pizzeria waren. Ha…ha…Nee, dus. Die was er schuin tegenover. We zijn dus maar snel verkast naar de overkant waar dus ook niet op onze schoenen werd gelet en waar je dus inderdaad lekkere pizza’s kon eten en het was ook BYO (bring your own=drinken). We waren eerst dus in een chique tent waar ze waarschijnlijk niet de Aboriginals binnen willen hebben. Aboriginals lopen vaak op blote voeten vandaar dat onze schoenen gecheckt werden.
Morgenvroeg om 9 uur gaan we aan boord voor onze rondvlucht van 2 uur over de Bungle Bungles, een park dat 250 km verderop ligt en verder alleen per 4WD bereikbaar is, maar zo enig in zijn soort moet zijn met zijn bijenkorven van gelaagde rotsformaties, dat we deze investering er op voorhand graag voor over hebben. We zien wel wat het wordt! Straks eerst even eten, nog wat chillen met een biertje / wijntje en dan maar redelijk vroeg op bed om morgenvroeg weer fit te zijn.

We hopen dat jullie ook van je vakantie genieten, alle goeds weer van deze kant!