Windhoek- Uis - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van elly lansink - WaarBenJij.nu Windhoek- Uis - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van elly lansink - WaarBenJij.nu

Windhoek- Uis

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg elly

24 Juli 2013 | Namibië, Windhoek

Zondag 21-07-2013
Erg koude nacht met een minimum temperatuur van -2 graden Celcius.
Paps eerste dag in Namibie, helaas in het begin nog weinig wildlife gezien. Na een halve dag kwamen dan toch de dieren tevoorschijn :) vandaag waren dat kudu, springbok, wrattenzwijnen en struisvogels.
Aangekomen in Sesriem zijn we direct naar de camping gegaan en daar hebben we lekker gevoetbald en gerelaxt. Morgen Sossusvlei de duinen op in de Namib Naukluft woestijn.
Net voor de eerste keer even kunnen skypen, Super blij mee! ;D
Eerste camping met meer dan 3 campeerders deze camping was volledig volgeboekt, alle 12 plekken waren bezet ;p

Maandag 22-07-2013
Band lek... vroeg uit de tent om 6.30 al. Vandaag zijn we naar Sossusvlei gereden. Onderweg veel wild gezien, vooral veel gemsbokken waarvan we er eerder nog maar een paar hadden gezien :) Eerst langs dune 45 dan naar Big Daddy en Deadvlei. Heel apart gezicht hoe je van het ene op het andere moment in een volledig andere omgeving zit. Rechts rotsachtige bergen, links zandduinen. Er groeit nog verassend veel in zo'n woestijn. Voor het gedeelte met het mulle zand stopten we even en zagen van een paar meter afstand jakhalsen, die waren erg tam.
Met z'n allen hebben we geprobeerd Big Daddy te beklimmen, dat is een enorme zandduin midden in de woestijn. Het was mij helaas niet gelukt en moeders ook niet, de rest heeft het wel gehaald. We hadden te weinig water bij ons dus op de terugweg half uitgedroogd bij de auto aangekomen. Iedereen nam de snelste weg naar beneden vanaf de duinen, als astronauten springend door de woestijn. Waar we anderhalf uur erover deden om op de duin te komen waren we in 5 minuten beneden in Deadvlei. Erg bijzonder om te zien maar daar komen nog wel foto's van. Onderweg nog vrienden gemaakt met een Zwitsers stel. Ze durfden niet zo goed met hun eigen jeep door het mulle zand dus zijn ze met ons meegereden en geklommen. Vriendelijke mensen die ons later die dag nog op een drankje trakteerden op de camping.
Terug gekomen op de Camping hebben Rogier, Merlin, Robbert en ik 'wie ben ik' gedaan. Pap en mam zaten bij het kampvuur met Pierre en Vivian (de Zwitsers).

Dinsdag 23-07-2013
Eerste stukje gereden, de camping af. Wel even wennen dat links schakelen en het links rijden. Na mij heeft mam een eindje gereden en daarna pap. In Walvis bay zijn we even gestopt om te lunchen. Toen weer verder op naar Swakopmund. Hier kampeerden we dichtbij het strand. We hebben de bullbar laten lassen en hebben boodschappen gedaan. Lekker relaxed over het strand gelopen, op het strand stonden enorm veel flamingo's. Die zijn hier trouwens behoorlijk wit. 'S avonds uiteten op de pier. Heerlijk gegeten! Nu lekker naar bedje toe iedereen is moe. Welterusten :p

• 25 Juli 2013 - 00:15

Nora:

Nou Lianne, ook het schrijven zit in je bloed, net als het reizen kennelijk. Leuk verhaal.
    Wat zien jullie een "hoop"' natuur. Ik zie groen van jalousie!! geweldige foto's...leuk hoor.
    groetjes aan de anderen en hoop weer snel te lezen over jullie avontuur.!!

• 25 Juli 2013 - 20:08

Harry:

Goede correspondenten, die één en ander goed in beeld weten te brengen. Lijkt een onvergetelijke reis te worden !!!!!

• 27 Juli 2013 - 12:55

Wendy Paulissen:

Wij smachten hier ook naar een plensbui! Maar tegen een woestijn kunnen we natuurlijk niet op.
    Leuk om jullie verslagen te lezen en Lianne...journalistiekstudie is mss wel wat voor jou. Je schrijft leuk en interessant.