Uis-Rundu - Reisverslag uit Rundu, Namibië van elly lansink - WaarBenJij.nu Uis-Rundu - Reisverslag uit Rundu, Namibië van elly lansink - WaarBenJij.nu

Uis-Rundu

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg elly

01 Augustus 2013 | Namibië, Rundu

Woensdag 24-07-2013
Lekke band nummer 5, dus daar maar eerst even naar laten kijken. Een nieuwe band blijkt nodig en lijkt ons ook een verstandig plan om een nieuwe band te kopen. Vertrek van Swakopmund, eerst een eind langs de kust, naar Brandberg. Onderweg aan het strand even gestopt, pap is aan het handelen met de locale steenverkoper terwijl Rogier over het strand scheurt met de Toyota ;) Aan zijn gezicht kun je direct aflezen dat hij enorm geniet van het offroad rijden. Onverwachts hebben we ook nog de eerste Giraffe gespot, die stond prachtig op een heuveltje, zo kan je zijn silhouet mooi zien. Bij de hoogste berg van Namibië zijn we rondgelopen met een gids op zoek naar muurschilderingen, overal zag je klip dassies voorbij rennen. Verbaasde me enorm dat die mensen toen zo gedetailleerd konden schilderen! Dat zag je in Australië niet, kunnen die aboriginals nog wat van leren :p.

Donderdag 25-07-2013
Vanuit de White Lady camping vertrokken richting Khowarib. Onderweg ging de teller van Giraffen van een naar vijfentwintig. Veel wildlife gezien onderweg, we rijden vaak lang maar het verveelt nog steeds niet. Het uitzicht is geweldig en we houden elkaar via de walky-talky scherp. Zo zijn er al een aantal codenamen, Ray Mears (Elly), Bril Oddie (ik), Vliegende Hollander (Merlin), Straalman (Rogier). Vraag maar geen uitleg :p. Gister zagen we onderweg het hek langs de weg doorgaan de lucht in, dat kwam door een fata morgana, die zie je hier heel veel.

Vrijdag 26-07-2013
Khowarib naar Etosha Okaukuejo. Lange trip eerste stuk door een rivierbedding, ook wel de schlucht genoemd, tweede stuk over een verharde weg. Vandaag ook de eerste karkassen gezien, helemaal afgevreten, maar dat hoort er ook bij. Tijdens de trip even gestopt voor boodschappen. Bij de slager zijn we ook nog eventjes geweest het waren volgens Merlin echte 'Butcher Boys' en daar was ik het ook wel mee eens ;p, Gemsbok fillet gehaald. Aangekomen in Etosha, een groot 'game park' waar veel wild in zit. De naam betekend grote witte plek, en dat is het ook zeker, er ligt namelijk een enorm grote zoutpan in het noorden van het park. Etosha is ook het oudste park in Namibië het is in 1907 begonnen.
'S avonds zijn we naar het waterhole gelopen dat bij de camping lag. Daar hebben we een heleboel dieren gezien. Na een tijdje kwamen er neushoorns aan gelopen, daarna een groep giraffen en daarna uit de verte een olifant. Zo stonden ze met z'n allen bij een waterplas van nog geen twaalf meter in doorsnede. Het voelde toch net niet helemaal natuurlijk omdat we verhoogt zaten achter een hek, wat eigenlijk ook wel logisch is. Een paar enorme schijnwerpers die het water verlichten stonden vanuit de camping te schijnen. Hopen dat we de dieren morgen vanuit de auto nog natuurlijker kunnen zien.Ik had het gevoel dat de dieren net zo goed mensen keken als dat de mensen dieren keken. Mam vertelde dat het voor haar voelde als een omgekeerde wereld, de mensen die achter het hek zitten en de dieren in het wild.

Zaterdag 27-07-2013
'S ochtends vanuit de tent kon je groepen zebra's voorbij zien komen. Helaas, moeten we er ook weer uit. Ontbijten en weer verder, vandaag blijven we nog in Etosha maar we rijden wel naar een andere camping binnen het park, Etosha Namutoni. Waar je ook kijkt overal zie je wel iets, vooral springbokken, maar ook grote groepen zebra's, wilderbeast en giraffen, die teller staat onderhand al op 91. Tijdens het rijden naar de volgende camping hebben we omwegen genomen langs waterplekken waar je meer kans hebt op het zien van wild. Bij een van die omwegen ben ik nog flink geschrokken van een gigantische olifant midden op de weg. Olifanten zijn echt altijd rustige reuzen. Hakuna Matata hebben ze hier in ieder geval goed begrepen. Niet alleen de mensen, maar ook de dieren zijn hier altijd rustig. Nergens mocht je in Etosha uit de auto behalve op de omheinde campings. Super om te zien en mee te maken dit alles! In de avond heeft Rogier de gemsbok fillet klaargemaakt en hij smaakte heerlijk, de gemsbok dan he ;p. Morgen lange reis voor de boeg dus niet te laat naar bed. Goede nacht mensen.

ps. Vanaf nu is het Henkie's beurt om de verhalen voor de site voor een week te typen. Ik vond het leuk om jullie op de hoogte te hebben kunnen houden voor een week :) Hoop dat jullie het ook wat vonden :p.